4 Typy Kobiecych Figur

To nie rozmiar czyni Cię piękną

… i atrakcyjną, ale przede wszystkim Twoje mniemanie o sobie. Nie rzadko zdarza się przecież tak, że nawet bardzo szczupła czy postrzegana za naprawdę zgrabną, a przy tym ładną kobieta, nie czuje się dobrze w swoim ciele. Kiedy indziej z kolei, widzimy, jak panie w rozmiarze XL (czasem i większym) tryskają energią, spełniają swoje marzenia, a do tego niejedna z nich to prawdziwa dusza towarzystwa, z którą nie sposób się nudzić. Sukces tych drugich i nieszczęście tych pierwszych, zależy przede wszystkim od pełnej akceptacji swojego wyglądu. Zobacz, czy masz w ogóle jakiś wpływ na to, jak wygląda Twoja sylwetka i czy możesz coś zrobić, aby zmienić tą, której jesteś właścicielką. Wszystko zapisane w genach i … hormonach

4-typy-sylwetki

Specjaliści wymieniają 4 główne typy sylwetki. Są to: jabłko, gruszka, papryka oraz klepsydra. Każdy z nich, charakteryzuje się przy ty innymi cechami. Jabłko rozpoznamy po takich cechach jak: mocno rozbudowane ramiona, duże piersi, brak talii, wydatny brzuszek, niezbyt szerokie biodra, szczupłe nogi. Pani Gruszka wyróżnia się z kolei takimi cechami jak: szerokie biodra, długie ręce, szczupłe ramiona, mały biust. Papryka to pani, która jest właścicielką szerokich ramion, płaskiego brzucha i pupy oraz masywnych ud. Z kolei Klepsydra wyróżnia się takimi cechami jak: szerokie ramiona, duży biust, kształtna pupa, zgrabne nogi. Typ sylwetki, jaki posiadamy przekazywany jest nam wraz z kodem genetycznym naszych rodziców. Dokładniej zaś mówiąc, zależy on od przewagi w rozwoju płodowym jednego z biopierwiastków, czyli wapnia, magnezu, siarki odpowiedzialnych zarówno za budowę naszego ciała, jak i za nasze zachowania. Poza tym, o tym jaki jest nasz typ sylwetki decyduje także właściwy poziom hormonów: estrogenu, progesteronu, androgenu. Jeśli dochodzi do zaburzenia równowagi hormonalnej, wówczas nasza sylwetka może się zmienić.

Kilogramy kontra wiek

O tym, że wraz z wiekiem zmieniamy się zarówno pod względem fizycznym wiadomo nie od dziś. Wraz z przybywającymi latami, ulega pogorszeniu stan naszych: włosów, skóry, paznokci. Nasze mięśnie przestają być takie sprężyste, jak do tej pory, a nasza aktywność i sprawność fizyczna, ulega pogorszeniu. Przybywa nam też kilogramów. W wieku 20-30 lat zwiększa się zazwyczaj ilość tkanki tłuszczowej w okolicach ud i talii. Ma to przede wszystkim związek ze zmianą aktywnego trybu życia na bardziej ustabilizowany. W wieku 40-50 lat dochodzi do zaburzeń w przemianie tłuszczów i węglowodanów, co w efekcie skutkuje zwiększeniem tkanki tłuszczowej w okolicy jamy brzusznej. Po 60-tym roku życia, kiedy pojawia się tak zwane klimakterium (przekwitanie), kilogramy przybywają zarówno w okolicach ud, jak i talii, a także brzucha, czyli teoretycznie na całym obszarze ciała.

Zamiast podsumowania, czyli zmień myślenie o sobie – nie naturę!

“Natury nie da się zmienić” – to powszechne przekonanie, nie do końca sprawdza się w przypadku posiadanego kształtu czy typu sylwetki. Otóż, mimo że jest on zapisany w genach, możemy starać się poprzez dietę, a przede wszystkim poprzez regularną aktywności fizycznej, zmienić wygląd swojej sylwetki. Aby osiągnąć widoczne efekty, wskazana jest przy tym wizyta w poradni dietetycznej. A co, jeżeli brakuje nam odwagi lub samozaparcia, albo zwyczajnie chcemy, by nas akceptowano takimi, jakie jesteśmy? Przede wszystkim musimy zmienić sposób myślenia o sobie, koncentrując się na swoich mocnych stronach- atutach z wyłączeniem fizyczności. Podkreślając to, w czym jesteśmy dobre, odwracamy jednocześnie uwagę od mankamentów swojej figury.

Podobne posty

Zrób Test Sylwetki i poznaj charakterystkę Twojej figury oraz rekomendacje ćwiczeń od profesjonalnego trenera- Kasi Żytko, które pozwolą Ci wyrzeźbić ciało o jakim zawsze marzyłaś

Jakie Ćwiczenia Są Najlepsze Dla Twojego Typu Sylwetki?